Thursday 23 November 2017

Ruchoma średnia i standardowa cena w sapie


Różnica między transakcjami MR21 i MR22 W MR21 - Musisz wprowadzić nową cenę, a to spowoduje zmianę średniej kroczącej lub standardowej ceny, patrz ustawienia główne materiału. Na przykład. Nr materiału: ZZZZZZZ Cena materiału: 20,00 Jeśli używasz MR21, możesz zmienić cenę bezpośrednio na 23 lub 25, w zależności od potrzeb. W MR22 - Musisz wprowadzić kwotę, która musi zostać skorygowana, a ona trafi na średnią ruchomą cenę lub standardową cenę, w odniesieniu do ilości, którą masz na stanie. E. g Nr materiału: ZZZZZZ Materiał Cena: 0,17 Ilość: 191 Nosów Wartość całkowita. 31,57 (31,571910,17) Jeśli wprowadzisz obciążenie lub kredyt do tego materiału. Załóżmy, że chcesz dodać 100,00 do tego materiału. Po zmianie Nr materiału: ZZZZZZ Cena materiału: 0,69 Ilość: 191 Nosów Wartość całkowita. 131,57 (131,571910,69) Zamiast zwiększać wartość, można również odjąć. (przez podanie ujemnej wartości) Jest to różnica między tymi dwiema transakcjami. (c) Gotothings Wszystkie materiały na tej stronie są chronione prawami autorskimi. Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić integralność treści. Informacje wykorzystywane na tej stronie są na własne ryzyko. Wszystkie nazwy produktów są znakami towarowymi odpowiednich firm. Treść strony nie jest w żaden sposób powiązana z SAP AG. Wszelkie nieautoryzowane kopiowanie lub tworzenie kopii lustrzanych jest zabronione. Objaśnij krajobraz systemu SAP. 2. Szczegółowo objaśnij strukturę organizacyjną. 3. Wymień różne kody firm, zakłady, organizację zakupów i stosowane lokalizacje magazynowe. 4. Czy istnieje jakakolwiek centralna organizacja zakupowa. 5. Ile miejsc przechowywania jest wykorzystywanych w zakładzie i czy są one istotne w konkretnym przypadku 6. Jakie są różne grupy zakupów i czy są one powiązane z konkretnymi zakładami lub materiałami 7. Czy niektóre części oddziałów, działów, magazynów, zakładów produkcyjnych itp. są przestrzegane w inne dni świąteczne niż reszta organizacja (np. w jednym zakładzie produkcyjnym, dzień po Święcie Dziękczynienia jest dniem roboczym, chociaż wszędzie indziej jest to święto) 8. Czy dni tygodnia różnią się od pracy w niektórych częściach organizacji (np. działa jeden zakład produkcyjny siedem dni w tygodniu, wszystkie pozostałe działają od poniedziałku do piątku) 9. Ile jest typów dostawców, takich jak usługi, lokalne, importowane lub utworzone w innym czasie? grupy kont 10. Jaka jest przybliżona wielkość dostawcy głównego 11. Czy istnieją informacje o instrukcjach, które można zawrzeć w dokumentach zakupu dla określonych dostawców, ale nie dla innych 12. Czy dostawcy oferują zniżki na szybką płatność (np. 1 rabat gotówkowy w ciągu 10 dni 30 dni z powodu zaległości netto) 13. Czy w dokumentach zakupowych są określone warunki Inco (np. FOB Singapur, CIF San Francisco) 14. Czy korzystasz z oceny dostawcy 15. Jakie kryteria są stosowane do porównywania dostawców (np. cena, jakość, dostawa na czas, niezawodność ilościowa) 16. Proszę wymienić wszystkie rodzaje materiałów, w tym stosowane rodzaje materiałów Z. 17. Jaka jest przybliżona objętość materiału wzorcowego 18. Sposób oceny materiałów w zależności od rodzaju materiału (Standard cena MAPA) 19. Czy wartość materiału jest taka sama w całej firmie, czy wartość tego samego materiału może być różna w różnych zakładach (np. wartość księgowa widżetu w fabryce A wynosi 1 w fabryce B jego wartość to 0.97) 20. Wymień różne grupy materiałowe używane w twojej organizacji 21. Czy wycena dzielona jest aktywna 22. W danym zakładzie, czy ten sam materiał może mieć więcej niż jedną cenę wyceny (Przykład: a) Różne partie tego samego materiału różnią się ceny wyceny b) Sam Materiał może być wytwarzany lub kupowany. Po wyprodukowaniu w domu materiał jest wyceniany według ceny standardowej, ale po zakupie jest wyceniany według średniej kroczącej). 23. Czy księga materiałowa jest aktywna 24. Czy partia towarów jest zarządzana i na jakim poziomie jest aktywowana 25. Dokonując wypłaty z magazynu, jak wybrać, którą partię użyć? Opisz metodę / metody, których używasz 26. Czy używasz różnych różnych jednostek miary do zarządzania materiałami w twojej organizacji (np. każdy, kawałki, kilogramy, funty, galony, pudełka,) 27. Wymień używaną jednostkę miary 28. Na jakim poziomie prowadzona jest wycena 29. Czy ustalanie kwot jest wykorzystywane do rozdzielenia wolumenu zakupu niektórych materiałów wśród kilku dostawców Jeżeli tak, to w jaki sposób przydział kwot jest dokonywany między różnymi dostawcami 30 Czy jest używana lista źródeł Jeśli tak, w jaki sposób jest ona tworzona 31. Czy korzystasz ze stałych dostawców dla niektórych materiałów 32. Czy rekord informacji jest używany i jak jest tworzony zaktualizowany 33. W jaki sposób planowane są wymagania materiałowe 34. Jaki typ MRP jest używany 35. Wymień wszystkie pur gonić dokumenty używane jako PR, oferty, zapytania ofertowe, kontrakty, umowy terminarzowe i PO 36. W jaki sposób tworzone są PR (ręcznie lub automatycznie z MRP) 37. Jakie są różne typy wykorzystywania PR 38. Czy zapraszasz kilku dostawców? podać ceny, warunki i warunki w wezwaniu do przetargu na proces ofertowania 39. Czy porównanie ofert zostało wykonane w SAP 40. Jakie typy umów są wykorzystywane w organizacjiSAP Zakup Konfiguracja Porady i wskazówki Otrzymywanie fakturPotwierdzenia faktów dla transakcji zakupu OMW1 umożliwia aby określić, czy kontrola cen jest obowiązkowa S, czy V. V wskazuje, że system ma wycenić zapasy za ostatnią cenę. S wskazuje, że system ma oceniać zapasy za pomocą metody ustalonej ceny. Kontrola cen V - Średnia cena ruchoma Przy założeniu Materiał Bieżąca cena podstawowa to 10 Przyjęć towarów dla Zamówienia - Rodzaj Ruchu 101 Materiał Dokument Utworzone księgowanie - zwiększenie zapasów Dokument księgowy Księgowanie utworzonego debetu 12345 Zapasy 12 Kredyt 67890 GRIR 12 Nowa średnia cena ruchoma (wartość GR Razem wartość) (ilość GR razem Zapasy faktury za zamówienie - MR01 Dokument księgowy księgowanie utworzony debet 67890 GRIR 12 debet 12345 Zapas 3 kredyt 45678 Sprzedawca 15 Nowa średnia cena ruchoma (różnica zapasów 2 wartość całkowita) (całkowity zapas) Kontrola cen S - Dokumentacja materiałowa i księgowa w standardowej cenie jest taka sama. Ten z niższą wartością zostanie wysłany z wpisem o wariancji ceny. Wpływy z tytułu zakupu towarów - Typ ruchu 101 Materiał Dokument Utworzone księgowanie - zwiększenie zapasów Dokument księgowy Księgowanie utworzonego debetu 12345 Zapasy 10 Debet 23456 Cena Warianty 2 Kredyt 67890 GRIR 12 Brak zmian w cenie standardowej Kwity faktur dla zamówienia - MR01 Dokument księgowy księgowanie utworzony debet 67890 GRIR 12 Debit 23456 Cena Wariant 3 Kredyt 45678 Sprzedawca 15 Bez zmian w cenie standardowej Rachunek Główny Rachunek Konfiguracja transakcji OMWB - Automatyczne księgowanie dla zapasów Księgowanie zapasów BSX Towary rachunek pokwitowań rozliczeń WRX Koszt (cena) różnice Transakcja PRD XK03 - Rozrachunki z dostawcami Informacje rachunkowe Master Tick. i naciśnij klawisz Enter Nazwa pola Reconcil. acct 45678 Zwroty Vendora bez referencji PO Możesz użyć zwrotu zamówienia, kod transakcji ME21N Po szczegółach pozycji spójrz na kolumny Zwrot i zaznacz je. MIGOGR - Przyjęcie materiałów do zwrotu Zamówienie zakupu wynosi 161 w celu odjęcia zapasów i 162 w przypadku odwrócenia. Podczas przyjmowania materiałów do zlecenia zwrotu nie musisz zmieniać rodzaju ruchu z 101 na 161, ponieważ system automatycznie przypisze typ ruchu do 161 po zapisaniu księgowań. Jednak przed zapisaniem sprawdź, czy w kolumnie Powróć znajduje się zaznaczenie, aby upewnić się, że jest to zwrotne zamówienie zakupu. Utwórz nowy zakres numerów zamówień, aby odróżnić OMH6 - Zdefiniuj zakresy numerów Utwórz nowy typ zamówienia, aby rozróżnić np. ZB OMEC - Zdefiniuj typ dokumentu Zmieniając układ PO Układy OMFE - Wiadomości: Programy wyjściowe: IF ampEKKO-BSARTamp ZB. ZWROT ZAKUPU ZAMÓWIENIA: ELSE. ZAKUP ZAMÓWIENIA: ENDIF. Lista zakupów dla otwartego zamówienia zakupu, przyjęcia materiałów, faktur Otwórz zamówienie Zamów otwarte paragony towarowe (parametry wyboru WE101) Te dwa parametry określają, jaka informacja jest wyświetlana: parametr wyboru parametru listy-zestaw Kod transakcji konfiguracyjnej to OMEM Możesz zdefiniować wybór dodatkowy Parametr dla użytkowników, a także odznacz te pola, które nie mają być drukowane. Możesz mieć dokumenty zakupu przez: - ME2L - dostawca ME2M - materiał ML93 - serwis ME2K - przypisanie konta ME2C - grupa materiałowa ME2B - śledzenie wymagań Numer ME2N - Numer zamówienia ME2W - Dostarczenie nabywcom instalacji sił do utworzenia zamówienia z dop. do Pur. Req. Cytat lub Pur. Ord. Transakcja OMET Utwórz nowy wpis, nadaj mu nazwę i zaznacz: - Nr ref. do PReq Nr ref. do P. O. Ref. do cytowania Następnie musisz powiązać za pomocą SU01 Kliknij Parametry. wstawić nowy identyfikator parametru EFB do kodu autoryzacji. Wpisz żądaną wartość parametru, np. XX Musisz przypisać kontrolę dla WSZYSTKICH nabywców SAP za pośrednictwem ich identyfikatora użytkowników SAP. Wyloguj się i zaloguj ponownie. Następnie spróbuj utworzyć Zamówienie zakupu bez odniesienia. Definiowanie domyślnych wartości dla kupujących Transakcja OMFI Kliknij dwukrotnie wartości domyślne, które chcesz zmienić. Zapisz to. Następnie musisz powiązać za pomocą SU01 kliknij Parametry. wstaw nowy parametr id EVO do kodu autoryzacji. Wpisz żądaną wartość parametru, np. 01 Musisz przypisać kontrolę dla WSZYSTKICH nabywców SAP za pośrednictwem ich identyfikatora użytkowników SAP. Wyloguj się i zaloguj ponownie. Następnie spróbuj utworzyć Zamówienie zakupu i sprawdź wartości domyślne. W przycisku Szybkie przetwarzanie: - możesz wybrać, czy chcesz automatycznie adoptować wszystkie pola elementów zamówienia w Warunkach zamówienia pucharów zamówień Przypuśćmy, że chcesz obliczyć GST i ZNIŻKI dla wartości netto 1000. Wartość netto 1000 GST 10 z 1000 100 ZNIŻKA 10 z 1000 100 Ostateczna wartość netto 900 Oto, co robisz: - M08 - Definiowanie schematu obliczeń Najpierw sprawdź kolumnę warunków Kroki np. PB00 i PBXX należy do kroku 1. Następnie sprawdź ostatnie kroki po rzeczywistej cenie Teraz spójrz na kolumnę Fro To, jeśli chcesz, aby ZNIŻKA została obliczona na podstawie 1000, wpisz numer kroków w kolumnie Fro The Fro To kontroluje obliczenia . W standardzie SAP struktura informacji S012 jest aktualizowana o datę utworzenia zamówienia, a nie o datę przyjęcia towarów. na przykład Zamówienie zakupu zostało utworzone w styczniu, a dobre przyjęcie w lutym i marcu, S012 pokazuje wartości w styczniu. Transakcja MC26 Informacje Struktura S012 Aktualizacja grupy (statystyki) SAP Kliknij dwukrotnie na Towar odebrany qty W sekcji Pole daty do ustalenia okresu Zestawy zamówień Zestaw układów, Typy wiadomości Utwórz nowe typy wiadomości dla innego układu Zamówienia M34 - Zachowaj typy wiadomości Kliknij przycisk Definicja partnera Wprowadź nowy typ wiadomości do Partner OMQN - Dopasowana kontrola komunikatu Dodaj nową drukarkę Operacja 1 - Nowa 2 - Zmień OMFE - Zestawy układów dla zamówienia Dodaj nowy typ wiadomości do nowych zestawów układów M36 - Konserwacja schemat wykrywania wiadomości. Zamówienie zakupu OMQF - Przypisanie schematu do zamówienia OMGF - Przypisanie urządzeń wyjściowych do grup zakupów MN05 - Przypisanie domyślnego typu wiadomości do grup zakupów Domyślne ustawienia użytkownika do zamówienia Istnieje kilka pól, które można ustawić jako domyślne dla kupującego w transakcji ME21. Transakcja SU01 Wprowadź nazwę użytkownika i kliknij Parametry PID Wartość parametru LIF - Numer dostawcy BES - Numer zamówienia BSA - Typ zamówienia EKG - Grupa zakupów EKO - Jednostka zakupu WRK - LGD zakładu - Miejsce przechowywania MKL - Grupa materiałów WAK - Promocja PO Strategia wydania Kod zwolnienia to dwuznakowy identyfikator umożliwiający osobie zwolnienie (zatwierdzenie lub zatwierdzenie) zamówienia lub zewnętrznego dokumentu zakupu. Kody zwolnień są w zasadzie kontrolowane przez system autoryzacji (obiekt autoryzacyjny MEINKFRG). Użyj SE12. struktura CEKKO, aby sprawdzić wszystkie dostępne pola do kontrolowania zamówienia. na przykład Jeśli łączna wartość zamówienia przekracza 10.000, strategia wydania 01 zostaje przypisana do zamówienia. W tym przykładzie jest tylko jedna cecha. Aby kontrolować typ zamówienia, utwórz charakterystykę dla CEKKO-BSTYP i wartości NB. CT04 - Utwórz charakterystykę np. NETVALUE Kliknij Dodatkowe dane Nazwa tabeli CEKKO Nazwa pola GNETW i naciśnij enter (dla pola zależnego od waluty, pojawi się monit o wprowadzenie waluty, którą system następnie konwertuje walutę dokumentu zakupu do tej waluty) W danych podstawowych (X odnosi się do znacznika ), X wartości Mutli X Wartości przedziałów W danych wartości. w Char. wartość kolumny, wpisz 10000 i naciśnij enter Klasa - Utwórz RELPUR Typ klasy - 032 Opis - Procedura zwolnienia dla zamówienia w tej samej sekcji klasyfikacji. kliknij Sprawdź z błędem W Char. zakładka (charakterystyka), wpisz NETVALUE, aby przypisać swoją charakterystykę klasie OMGS - Zdefiniuj procedurę zwolnienia dla grupy wydań zlecenia zakupu - nowe pozycje Rel. group Rel. Klasa obiektu Opis 02 RELPUR Rel. Strategia PO Kody zwalniające - Nowe pozycje Grp Kod 02 01 Wskaźniki zwolnienia Wskaźniki wydania Zwolnij Opis 0 Zablokowane 1 X Release Release Strategia Release group 02 Release codes 01 Release status 0 1 Klasyfikacja Wybierz swoje wartości kontrolne OMGSCK - Sprawdź strategie wydania (upewnij się, że istnieją brak komunikatów o błędach) Po wydaniu zamówienia zakupu kupujący nie będą mogli wydrukować zamówienia. Wpływy z towarów zostaną pokazane z wiadomością nr. ME 390 - Dokument zakupu XXXXXXX jeszcze nie opublikowany. W wersji 4.6c, zamówienie zakupu ze strategią wydawania ma zakładki na końcu nagłówka. Pozwoliło to kupującym sprawdzić status wydania zamówienia. Osoba posiadająca zezwolenie na zwolnienie musi użyć ME28, aby zwolnić zamówienie. Zapytaj ostatnią cenę zakupu za materiał Jeśli chcesz, aby system wziął cenę z ostatniego zamówienia, nie utrzymuj warunków w rekordzie informacyjnym, ponieważ ma on pierwszeństwo przed ostatnim zamówieniem zakupu. Oznacza to, że pole netprice w rekordzie informacyjnym powinno pozostać puste. W przypadku, gdy już utrzymałeś warunki w rekordzie informacji (lub cenie netto), spróbuj je usunąć lub unieważnij, zmieniając datę ważności. Mimo że cena nie została utrzymana, rekord informacji nadal będzie śledzić historię cen Zamówień. Aby sprawdzić historię cen Zamówień, przejdź do rekordy informacji materiałowych i kliknij Środowisko - Historia cen Zamów Adopt Zamówienie Tekst nagłówka Domyślnie tekst nagłówka do zamówienia Krok 1: - Zachowaj tekst w Master dostawcy MK02 - Zmień dostawcę Wybierz dodatki - Teksty - wprowadź tekst w notatce zakupu Krok 2: - Połącz typy tekstowe z tekstem nagłówka w zamówieniu OMFV - Zdefiniuj zasady kopiowania (przyjęcia) tekstu Wybierz tekst nagłówka Wybierz Przejdź - Powiązanie: typy tekstowe - Do dostawcy Wypełnione w polu Nie (np. 01 - Tekst nagłówka), następnie zaznacz, czy tekst ma zostać przyjęty, czy tylko do wyświetlenia Wybierz Aktualizuj, aby zapisać Utwórz nowy dokument zamówienia Typ dokumentu Jeśli masz więcej niż jeden kod firmy, możesz chcieć zdefiniować nowy typ dokumentu i zakres numerów, aby rozróżnić dwie firmy. Zdefiniuj nowy zakres liczb nie w używanym OMH6 - zakresy liczbowe dla dokumentów zakupu Skopiuj NB - Standardowy PO do np. ZB OMEC - Zdefiniuj typy dokumentów Utrzymaj. Tekst nagłówka dokumentu Tekst tekstu do uzupełnienia dokumentu OMF6 - wiadomości Tekst nagłówka Wyślij zamówienie zakupu za pomocą oznaczenia wyjścia Przeczytaj notatkę 191470 - Zamówienie zakupu jako wiadomość e-mail Od wersji 4.5 można wysłać zamówienie zakupu za pomocą określania mocy wyjściowej. Ta uwaga wskazuje wszystkie wymagania i ustawienia niezbędne do wysłania zamówienia zakupu poprzez ustalenie wyniku, gdy twój system SAP zostanie podłączony do zewnętrznego systemu pocztowego. Wyślij zamówienie zakupu za pomocą programu Microsoft Outlook Oto, jak to działa: - Najpierw wyślij przekonwertowane zamówienie tekstowe do przykładowego programu ABAP w SAPoffice do wysyłania poczty do SAPoffice Następnie z Microsoft Outlook możesz wysłać go na zewnątrz do swojego dostawcy Zainstaluj system SAP program instalacyjny na dysku CD z programem SAP Presentation pod GUIWINDOWSWIN32 Wykonaj program SAP Setup i wybierz interfejsy pulpitu. Następnie wybierz dostawcę usług SAP MAPI (wybierz opcję Zmień opcje, aby wyświetlić zaznaczenie) Po zainstalowaniu SAP MAPI. Możesz utworzyć swój profil logowania dla SAPoffice. Przejdź do panelu sterowania w swoich oknach. Wybierz opcję Mail z panelu sterowania, aby zadzwonić do menedżera profilu MAPI. Wybierz Dodaj, aby wywołać nowego kreatora konfiguracji profilu logowania Wybierz Dodaj z Usług i wybierz Typ dostawcy usługi SAP MAPI w wymaganej informacji R3 (klient, nazwa użytkownika SAP, hasło) Podany plik PST to sapwrk. pst Teraz zaloguj się do Microsoft Outlook i sprawdź, czy możesz uzyskać dostęp do wszystkich swoich folderów SAPoffice. Jeśli wyślesz plik przy użyciu SP01 - System - List - Send, plik będzie miał rozszerzenie ALI. Użyj Eksploratora Windows do domyślnego otwarcia za pomocą Notatnika Windows. Wysyłanie poczty bezpośrednio z SAP za pośrednictwem Microsoft Exchange Jeśli chcesz wysłać pocztę bezpośrednio za pośrednictwem Microsoft Exchange, musisz zainstalować oprogramowanie SAP Exchange Connector na swoim serwerze Microsoft Exchange. Program instalacyjny SETUP. EXE znajduje się na płycie CD z prezentacją R3 w katalogu: GUIWINDOWSWIN32SXC. Cała zawartość witryny to Copyright erpgreat oraz autorzy treści. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszystkie nazwy produktów są znakami towarowymi odpowiednich firm. Witryna erpgreat nie jest w żaden sposób powiązana z SAP AG. Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić integralność treści. Informacje wykorzystywane na tej stronie są na własne ryzyko. Zawartość tej witryny nie może być powielana ani rozpowszechniana bez wyraźnej pisemnej zgody firmy erpgreat lub autorów treści.

No comments:

Post a Comment